Tác giả: Trần Thị Huyền Trang; PGS. TS. Nguyễn Thanh Tùng (người hướng dẫn khoa học). |
Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2023. Mô tả: 51Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.3/ Tr106. Vị trí: Phòng Tài nguyên Nội sinh. |
Mục tiêu nghiên cứu: This study will be conducted to examine whether TBI can be effectively applied to enhance speaking performance of English major college students, and how students' attitude towards TBI. |
Tác giả: Nguyễn Thái Dương; PGS. TS. Nguyễn Văn Lợi (người hướng dẫn khoa học). |
Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2023. Mô tả: 64Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.2/ D561. Vị trí: Phòng Tài nguyên Nội sinh. |
Mục tiêu nghiên cứu: The objective of this study is to investigate if task-based language teaching (TBLT) enhances EFL students' retention of vocabulary. Specifically, the study aims to evaluate the impact of TBLT on vocabulary learning in upper secondary students and explore their perspectives on the effects of TBLT on EFL vocabulary learning. |
Tác giả: Nguyễn Thanh Duy; PGS. TS. Nguyễn Thanh Tùng (người hướng dẫn khoa học). |
Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2023. Mô tả: 57Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.3/ D522. Vị trí: Phòng Tài nguyên Nội sinh. |
Mục tiêu nghiên cứu: Consistent with the problem statement above, this study aims to explore the impacts of TBLT on the speaking performance of the high school graders at a high school and to discover their attitudes on the usage of task-based speaking activities in English-speaking classrooms. |
Tác giả: Nguyễn Tuấn Đạt; PGS. TS. Nguyễn Văn Lợi (người hướng dẫn khoa học). |
Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2023. Mô tả: 58Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.2/ Đ110. Vị trí: Phòng Tài nguyên Nội sinh. |
Mục tiêu nghiên cứu: The main objective of the study is to investigate how Concept-based Instruction affects EFL students who are not English majors in their use of perfect tenses. The researcher then wants to know how EFL students feel about concept-based instruction for employing perfect tenses. The purpose is to inform students of their advancements in learning the perfect tenses. |
Tác giả: Nguyễn Thị Đoan Trinh; PGS. TS. Nguyễn Bửu Huân (người hướng dẫn khoa học). |
Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2023. Mô tả: 61Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.4/ Tr312. Vị trí: Phòng Tài nguyên Nội sinh. |
Mục tiêu nghiên cứu: The purposes of this research are two- fold. First, it is aimed at examining the effects of questioning as pre-reading activity on EFL grade 12 students’ critical thinking at a high school. Second, it explores students’ attitudes towards the use of questioning as pre-reading activity regarding students’ critical thinking. |