foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

294.3855246 - Số nội bộ: 232
lrc@tvu.edu.vn
Liên hệ:



Tác giả: Ngô Đông Quý; PGS. TS. Nguyễn Văn Lợi (người hướng dẫn khoa học).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2023. Mô tả: 56Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.3/ Qu600. Vị trí: Phòng Tài nguyên Nội sinh.

Mục tiêu nghiên cứu:

This research aims to investigate high school EFL students’ self-efficacy in speaking English at high school in Kien Giang province.

 

Tác giả: Nguyễn Đình Phượng Các; TS. Nguyễn Trung Cang (người hướng dẫn khoa học).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2023. Mô tả: 60Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.3/ C101. Vị trí: Phòng Tài nguyên Nội sinh.

Mục tiêu nghiên cứu:

To find out the effects of task-based language teaching on grade 10 students’ listening comprehension. To find out how students perceive task-based language teaching in their listening classes.

Tác giả: Bành Ngọc Diệu; PGS. TS. Phạm Vũ Phi Hổ (người hướng dẫn khoa học).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2023. Mô tả: 58Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.3/ D309. Vị trí: Phòng Tài nguyên Nội sinh.

Mục tiêu nghiên cứu:

Due to the students' challenges with practicing their listening skills, many students do not listen to English well and they are not interested in learning and practicing this skill in class. Therefore, the researcher conducted a study about using video materials to improve students’ listening comprehension. There were two goals established for this study. Firstly, the researcher expected to explore the effects of utilizing video materials on students’ listening comprehension at a high school in Kien Giang province. Secondly, the research was expected to know students’ attitudes towards the use of video materials in learning listening at a high school in Kien Giang province.

 

Tác giả: Châu Khánh Mai; TS. Bùi Phú Hưng (người hướng dẫn khoa học).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2023. Mô tả: 76Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.00785/ M103. Vị trí: Phòng Tài nguyên Nội sinh.

Mục tiêu nghiên cứu:

This study generally aims to understand the significance of online teaching by exploring teachers’ reflections during the Covid-19 pandemic. Although remote instruction has been studied in depth, the research on remote education during the Covid-19 pandemic is still limited. Arguably, there is a gap in the literature examining teachers' perspectives and practices in remote teaching. The primary purpose of this qualitative study is to fill in the gap mentioned above by investigating the pedagogical strategies that secondary school EFL teachers employed and the challenges they encountered when applying these strategies.

 

Tác giả: Trần Lê Cẩm Hiền; TS. Nguyễn Đình Thu  (người hướng dẫn khoa học).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2022. Mô tả: 92Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.3/ H305. Vị trí: Phòng Tài nguyên Nội sinh

Mục tiêu nghiên cứu:

The aims of this study are: To examine the effectiveness of cooperative learning with Jigsaw technique on EFL high school students' speaking skill at An Thoi high school. To assess the young language learners’ attitudes towards the implementation of Jigsaw technique in improving students’ speaking skill at An Thoi high school.

 


Trung tâm Học liệu - Phát triển Dạy và Học

Số 126 - Nguyễn Thiện Thành, Khóm 4, phường 5, Thành phố Trà Vinh - Tỉnh Trà Vinh.

Điện thoại: (+84).294.3855246 số nội bộ: 232. Fax: (+84).294.3855217. Email: lrc@tvu.edu.vn