foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

294.3855246 - Số nội bộ: 232
lrc@tvu.edu.vn
Liên hệ:



Tác giả: Lê Thị Thanh Phương; PGS. TS. Nguyễn Văn Lợi (người hướng dẫn khoa học).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2022. Mô tả: 60Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.34/ Ph561. Vị trí: Phòng Tài nguyên Nội sinh

Mục tiêu nghiên cứu:

The general purpose of the present study is to investigate EFL students’ engagement in iSpring-facilitated listening activities, which might help students improve their listening performance and have positive attitudes towards using iSpring-facilitated listening activities. In particular, the objectives of the present study are to address problems related to time limitation and students’ engagement so that students will have more opportunities to attain the knowledge and skills related to what they should focus on in pre-, during-, and post-listening activities.

Tác giả: Lâm Thị Thúy Linh; PGS. TS. Phạm Vũ Phi Hổ (người hướng dẫn khoa học).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2022. Mô tả: 57Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.2/ L312. Vị trí: Phòng Tài nguyên Nội sinh

Mục tiêu nghiên cứu:

The purposes of this study are threefold. First, determine the effects of Facebook-based peer feedback on students' writing skills, which can be used in high school to improve students' writing performance.Secondly, finding out the incorperation of the Facebook-based peer feedback process in the students’ writing revisions Thirdly, investigate the students’ attitudes towards Facebook-based peer feedback.

 

Tác giả: Nguyễn Kiên Giang; PGS. TS. Nguyễn Thanh Tùng (người hướng dẫn khoa học).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2022. Mô tả: 73Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.1/ Gi106. Vị trí: Phòng Tài nguyên Nội sinh

Mục tiêu nghiên cứu:

With the growing attention to the problem mentioned above, the current study aimed to scrutinize the effects of the four strands on learners' English vocabulary acquisition. Remarkably, the study examined whether the four strands could improve learners' English vocabulary acquisition. Moreover, their attitudes toward the application of the four strands were taken into consideration.

Tác giả: Cao Thị Diệu Nhi; PGS. TS. Phạm Vũ Phi Hổ (người hướng dẫn khoa học).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2022. Mô tả: 46Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.2/ Nh300. Vị trí: Phòng Tài nguyên Nội sinh

Mục tiêu nghiên cứu:

The purpose of the study is to examine, in the specific context of Nam Yen high school, how students' incorporation of their peers' comments in comparison with teacher’s comments in order to see the feasibility of this method in the research context. In addition, the study wants to get a hold of students reactions when they receive feedback from both teacher and peers when they revise their drafts. Finally, the study aims to find out factors that can make it difficult for students when receiving feedback from their peers and giving feedback to others’ drafts.

 

Tác giả: Đàm Thị Mỹ Dung; PGS. TS. Nguyễn Thanh Tùng (người hướng dẫn khoa học).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2022. Mô tả: 67Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.4/ D513. Vị trí: Phòng Tài nguyên Nội sinh

Mục tiêu nghiên cứu:

This study aims at exploring the effects of CpBI on learners’ reading comprehension. This aim entails two objectives. First, the present study is conducted to investigate the impacts of CpBI on EFL upper secondary school learners’ reading comprehension skills. Second, it explores whether CpBI significantly affects learners’ attitudes towards learning reading.

 


Trung tâm Học liệu - Phát triển Dạy và Học

Số 126 - Nguyễn Thiện Thành, Khóm 4, phường 5, Thành phố Trà Vinh - Tỉnh Trà Vinh.

Điện thoại: (+84).294.3855246 số nội bộ: 232. Fax: (+84).294.3855217. Email: lrc@tvu.edu.vn