foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

294.3855246 - Số nội bộ: 232
lrc@tvu.edu.vn
Liên hệ:



Tác giả: Nguyễn Thị Mỹ Thương; TS. Nguyễn Đình Thu (người hướng dẫn khoa học).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2022.

Mô tả: 61Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.107/ Th561. Vị trí: Phòng Tài nguyên nội sinh.

Mục tiêu nghiên cứu:

The objectives of the research are to help EFL young learners improve vocabulary learning and vocabulary retention in the long time and to foster their positive attitude through collaborative learning activities.

 

Tác giả: Liên Bảo Trân; TS. Châu Thị Hoàng Hoa (người hướng dẫn khoa học).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2022.

Mô tả: 47Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.24 / Tr121. Vị trí: Phòng Tài nguyên nội sinh.

Mục tiêu nghiên cứu:

The purpose of this research is to investigate Vietnamese EFL high school teachers' perceptions of and the ways for imparting cultural information in classes, particularly when the majority of content in English textbooks is omitted from the new curriculum due to the COVID-19 pandemic. As well as this, it also reveals the challenges Vietnamese high school teachers face when integrating cultural contents into their lessons via emergency remote teaching – the so-called online teaching mode, amidst the pandemic and the strategies that Vietnamese high school teachers apply when shifting to online mode.

 

Tác giả: Tô Huỳnh Ngọc Như; PGS. TS. Nguyễn Thanh Tùng (người hướng dẫn khoa học).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2022.

Mô tả: 44Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.3 / Nh550. Vị trí: Phòng Tài nguyên nội sinh.

Mục tiêu nghiên cứu:

One objective of this study is to investigate the effects of cooperative learning on non-English major students' speaking performance. Furthermore, it examines their attitude toward learning speaking with this method.

 

Tác giả: Lâm Vĩnh Đông; PGS. TS. Nguyễn Bửu Huân (người hướng dẫn khoa học).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2021.

Mô tả: 68Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.3/ Đ455. Vị trí: Phòng Tài nguyên nội sinh.

Mục tiêu nghiên cứu:

The purposes of this present study are twofold. Firstly, it attempts to examine students’ attitudes towards teachers’ OCF on their speaking performance. Secondly, this study explores the types of OCF that students preferred in their speaking classes.

 

Tác giả: Nguyễn Thị Thanh Gọn; PGS. TS. Nguyễn Thanh Tùng (người hướng dẫn khoa học).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2022.

Mô tả: 59Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.2 / G429. Vị trí: Phòng Tài nguyên nội sinh.

Mục tiêu nghiên cứu:

This study aims to explore the effects of TBLT on high school students' vocabulary learning as well as to examine their attitudes towards TBLT in vocabulary classes.

 


Trung tâm Học liệu - Phát triển Dạy và Học

Số 126 - Nguyễn Thiện Thành, Khóm 4, phường 5, Thành phố Trà Vinh - Tỉnh Trà Vinh.

Điện thoại: (+84).294.3855246 số nội bộ: 232. Fax: (+84).294.3855217. Email: lrc@tvu.edu.vn