foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

294.3855246 - Số nội bộ: 232
lrc@tvu.edu.vn
Liên hệ:



Tác giả: Nguyễn Thị Phượng, TS. Nguyễn Tấn Tín (người hướng dẫn).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2020.

Mô tả: 52Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.07/ Ph561. Vị trí: Phòng Tự Nghiên cứu.

Mục tiêu nghiên cứu:

The researcher would like to gain a better insight into active learning strategies exercised, especially the way students react to collaborative learning activities in English classes. First, the study attempts to determine the attitudes of students based on the ABC model when doing collaborative learning activities in English learning. Secondly, the study throws light on how gender differences, grade and areas of study affect students’ attitudes related to their emotions, actions and opinions towards collaborative learning activities.

 

Tác giả: Quang Hữu Minh Sang, TS. Nguyễn Văn Lợi (người hướng dẫn).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2020.

Mô tả: 58Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.07/ S106. Vị trí: Phòng Tự Nghiên cứu.

Mục tiêu nghiên cứu:

This thesis chooses to look at how PBL is employed in the context of rural high schools and examine the perception that high school students hold about their teachers' implementing PBL.

 

Tác giả: Nguyễn Dương Thu Nguyệt, TS. Phùng Văn Đệ (người hướng dẫn).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2020.

Mô tả: 83Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.07/ Ng528. Vị trí: Phòng Tự Nghiên cứu.

Mục tiêu nghiên cứu:

The present study is an attempt to identify challenges that upper secondary EFL teachers faced in conducting POT. There are recommended solutions implied from possible causes of challenges as well as teachers’ suggestions for considerable improvement in the practice of POT with comprehensive feedback.

 

Tác giả: Tạ Thị Hương Lan, TS. Nguyễn Duy Khang (người hướng dẫn).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2020.

Mô tả: 88Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.07/ L105. Vị trí: Phòng Tự Nghiên cứu.

Mục tiêu nghiên cứu:

The aims of this research are to check the ability in recognizing and pronouncing fricative sounds of 156 sophomores and juniors of the English program in the research context. It focuses on the learners’ cognition and production of the fricative sounds with two main issues. Firstly, the study aims at finding out the most types of fricative sounds that students may not recognize and produce. Secondly, the focus will be on the analysis of different perceptions of teachers and learners about this matter. After analyzing the data, the results and findings may help learners distinguish the sounds and find out some methods or ways to help them to pronounce more accurately and improve their communication effectively.

 

Tác giả: Nguyễn Thị Tám, TS. Nguyễn Thị Phương Nam (người hướng dẫn).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2020.

Mô tả: 51Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.07/ T104. Vị trí: Phòng Tự Nghiên cứu.

Mục tiêu nghiên cứu:

First, the author would like to help his students be aware of the importance of vocabulary in learning English. Second, the main aim is to investigate the effects of visual aids on the vocabulary understanding of the eleventh grade students. Moreover, the researcher also wants to know how the learners’ attitudes about learning with visual aids in acquiring vocabulary in their lessons

 


Trung tâm Học liệu - Phát triển Dạy và Học

Số 126 - Nguyễn Thiện Thành, Khóm 4, phường 5, Thành phố Trà Vinh - Tỉnh Trà Vinh.

Điện thoại: (+84).294.3855246 số nội bộ: 232. Fax: (+84).294.3855217. Email: lrc@tvu.edu.vn