foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

(0294)3855246 - 232
lrc@tvu.edu.vn
Liên hệ:



Tác giả: Phạm Quốc Dự; TS. Nguyễn Thị Phương Nam (người hướng dẫn).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2019.

Mô tả: 67Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.007/ D550. Vị trí: Phòng Tự Nghiên cứu.

Mục tiêu nghiên cứu:

First, the author would like to help his students be aware of the importance of reading comprehension in learning English. Second, the main aim is to investigate whether the implementation of top-down approach, via top-down strategies, will yield positive effects on EFL upper secondary students’ reading comprehension skill.

Tác giả: Phan Tần Thái Thị Thùy Trang; PGS. TS. Phạm Vũ Phi Hổ (người hướng dẫn).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2019.

Mô tả: 50Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.24071/ Tr106. Vị trí: Phòng Tự Nghiên cứu.

Mục tiêu nghiên cứu:

With reference to the current trend of language teaching, CLT is supposed to primarily aim at developing learner’s communicative competence. Therefore, the design of most textbooks developed by the MOET (Ministry of Education and Training) in Vietnam is somehow based on CLT. However, after many years of studying English at school with these textbooks, Vietnamese students cannot apply their linguistic ability to real-life situations. Second, the school facilities cannot meet the demand of CLT application. Particularly, large-size classes are not ideal environment for a communicative lesson; and schools lack equipment (e.g. audiovisual teaching aids) (ibid.). Moreover, according to Khuong-Cam (2010), this problem of English grammar teaching derives from such constraints as grammar-based examinations and textbook-based syllabi rather than those mentioned by Nguyen and Nguyen (2014). Relating this common reality to VO VAN KIET High School, in KIEN GIANG province, Vietnam, the grammar teaching application has been in the same way. This fact is experienced by the researcher’s seventeen-year experience in teaching English at this school, through hundreds of classroom observations and daily personal communication with practitioners and students (personal communication, 2012).

 

Tác giả: Lê Quang Thiện; TS. Nguyễn Trung Cang (người hướng dẫn).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2019.

Mô tả: 101Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.1/ Th305. Vị trí: Phòng Tự Nghiên cứu.

Mục tiêu nghiên cứu:

The present research is conducted to obtain two research aims. The first aim is to investigate the impacts of total physical response on students’ vocabulary learning. The second aim is to find out the students’ perceptions toward learning English vocabulary through TPR.

 

Tác giả: Hứa Thị Tường Vi; TS. Nguyễn Thị Phương Nam (người hướng dẫn).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2019.

Mô tả: 62Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.007/ V300. Vị trí: Phòng Tự Nghiên cứu.

Mục tiêu nghiên cứu:

This study will examine the effects of on integrating reading and writing on improvement of EFL students’ paragraph writing performance at Tra Vinh University. To achieve this aim, it is conducted with an experimental study of two groups of experimental and control. Data from pretest and posttest, questionnaire before and after treatment, interview after treatment were collected for finding out the effects of integrating reading and writing on students’ improvement of paragraph writing as well as their attitude towards paragraph writing performance.

 

Tác giả: Huỳnh Tố Nga; PGS. TS. Nguyễn Thanh Tùng (người hướng dẫn).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2019.

Mô tả: 69Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.3/ Ng100. Vị trí: Phòng Tự Nghiên cứu.

Mục tiêu nghiên cứu:

Therefore, this study aims to investigate students’ common writing errors, the effects of process writing on enhancing their writing performance in terms of writing fluency and accuracy and their attitude towards process approach.

 


Trung tâm Học liệu Trường Đại học Trà Vinh.

Số 126 - Nguyễn Thiện Thành, Khóm 4, phường 5, Thành phố Trà Vinh - Tỉnh Trà Vinh.

Điện thoại: (+84).294.3855246 số nội bộ: 232. Fax: (+84).294.3855217. Email: lrc@tvu.edu.vn

Giấy phép trang Thông tin điện tử số 02/GP-TTĐT cấp ngày 18/12/2018, Sở TT&TT tỉnh Trà Vinh

Mã nguồn: Joomla - Diablodesign.