foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

(0294)3855246 - 232
lrc@tvu.edu.vn
Liên hệ:



Tác giả: Vi Kim Huệ; PGS. TS. Nguyễn Thanh Tùng (người hướng dẫn).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2019.

Mô tả: 67Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.4/ H507. Vị trí: Phòng Tự Nghiên cứu.

Mục tiêu nghiên cứu:

Thus this study aims to investigate the correlation between reading strategies and reading comprehension. To achieve this aim, it deals with the two objectives of finding out the correlation between reading strategies and reading ability, and determining how students construct meaning from the texts.

 

Tác giả: Huỳnh Vũ Nguyên; PGS. TS. Phạm Vũ Phi Hổ (người hướng dẫn).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2019.

Mô tả: 71Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.3/ Ng527. Vị trí: Phòng Tự Nghiên cứu.

Mục tiêu nghiên cứu:

To examine the effectiveness of project-based learning in raising students’ speaking performances. To explore learners’ evaluations of project based learning implementation and their attitudes towards project-based learning in speaking lessons.

 

Tác giả: Trịnh Mộng Thu; PGS. TS. Nguyễn Thanh Tùng (người hướng dẫn).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2019.

Mô tả: 58Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.3/ Th500. Vị trí: Phòng Tự Nghiên cứu.

Mục tiêu nghiên cứu:

Thus the study aims to investigate the nature of the relationship between listening to online resources and its effects on students’ listening ability. The aim consists of two following objectives: The study tries to find out whether the introduction of online listening to the Internet resources can enhance students’ listening comprehension and whether this treatment can motivate them in learning listening from online resources.

 

Tác giả: Lê Thị Dung; TS. Nguyễn Đình Thu (người hướng dẫn).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2019.

Mô tả: 92Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.1/ D513. Vị trí: Phòng Tự Nghiên cứu.

Mục tiêu nghiên cứu:

Aiming to help non-English major students at Kien Giang Teachers College to understand the roles of vocabulary learning strategies and to apply them appropriately in improving their vocabulary achievement.

Tác giả: Danh Thị Loan; PGS. TS. Phạm Vũ Phi Hổ (người hướng dẫn).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2019.

Mô tả: 50Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.2407/ L406. Vị trí: Phòng Tự Nghiên cứu.

Mục tiêu nghiên cứu:

Although there are many studies about employing group work to foster speaking skill, collaborative group reading and learn in vocabulary and grammar. Few studies have investigated the effect of group work on students’ oral performance, especially in the Tra Vinh University in Vietnam. Therefore, the purpose of this study is to discuss the effects and advantages of group work and see to what extent it affects students’ oral performance. Furthermore, it can provide the teachers with a better understanding of the schools’ current situation and explore the benefits, problems and students’ attitude towards the teaching techniques. Finally, teachers of English at school can use the research findings as a kind of references.

 


Trung tâm Học liệu Trường Đại học Trà Vinh.

Số 126 - Nguyễn Thiện Thành, Khóm 4, phường 5, Thành phố Trà Vinh - Tỉnh Trà Vinh.

Điện thoại: (+84).294.3855246 số nội bộ: 232. Fax: (+84).294.3855217. Email: lrc@tvu.edu.vn

Giấy phép trang Thông tin điện tử số 02/GP-TTĐT cấp ngày 18/12/2018, Sở TT&TT tỉnh Trà Vinh

Mã nguồn: Joomla - Diablodesign.