Tác giả: Nguyễn Ngọc Tú, PGS. TS. Nguyễn Bảo Hoàng Thanh (người hướng dẫn khoa học) |
Trường ĐH Đà Nẵng. Năm: 2013. |
Mô tả: 123Tr, kích thước: 30cm. Vị trí: phòng đọc. |
Mục tiêu nghiên cứu của luận văn: Nghiên cứu lý luận, nhận diện thực trạng công tác quản lý thiết bị dạy học trong nhà trường, đề xuất các biện pháp quản lý hợp lý, khoa học nhằm nâng cao hiệu quả quản lý thiết bị dạy học tại Trường Đại học Trà Vinh trong giai đoạn hiện nay. |
Tác giả: Nguyễn Thái Mỹ Anh, Nguyễn Thị Cẩm Nhung, TS. Lê Nguyễn Đoan Khôi(Người hướng dẫn khoa học). |
Southern Leyte State University. Năm: 2013. |
Mô tả: 34Tr, kích thước: 30cm |
Tác giả: Phuong Nam T. Nguyen; Prof. Dr. G.C.W. Rijlaarsdam, Prof. Dr. W. F. Admiraal (Promotoren). |
Universiteit Van Amsterdam. Năm: 2012 |
Mô tả: 90Tr, kích thước: 21x29 cm |
Số định danh: 808.04207 N104. Vị trí: Phòng đọc. |
Tác giả: Nguyen Thi Hai Tra; Sharon Parry (Supervisor). |
Southern Cross University. Năm: 2012 |
Mô tả: 107Tr, kích thước: 21x29 cm |
Số định danh: . Vị trí: Phòng đọc.
Student assessment plays an important role in university teaching and learning. It is increasingly being recognized for its importance in determining students’ approaches to learning (Morgan, Lee, Parry and O’Reilly, 2004, p.3), and it exercises a significant global impact on the general quality of teaching across a university. Over the past 20 years there has been a remarkable growth in the volume of scholarly literature on the topic, with questions of why, what and how to assess all being addressed in great detail (see, for example, Rowntree, 1987; Black & Wiliam, 1998; Biggs & Tang, 2007; Joughin 2009). To date, however, there has been little or no systematic investigation of the topic in the context of Vietnam. This situation is regrettable because it is evident that teachers in the higher educational system in Vietnam rely almost exclusively on a very traditional assessment method, that is, the mandatory final examination. This form of assessment is always desirable to administrators due to its efficiency, although it has a somewhat exclusive and generally very narrow focus on the ability of students to memorize knowledge and skills. The reasons why university teachers in Vietnam rely so heavily on examinations are at this stage a matter for speculation. |
Tác giả: Trương Thị Mỹ Huyền; TS. Võ Thị Ngọc Lan (Người hướng dẫn Khoa học). |
Trường ĐH SPKT TP. HCM. Năm: 2011 |
Mô tả: 127Tr, kích thước: 21x29 cm |
Số định danh: . Vị trí: Phòng đọc.
Mục tiêu nghiên cứu của luận văn: Áp dụng phương pháp dạy học theo hướng tích cực hóa người học ñể nâng cao chất lượng dạy học cho môn Kỹ thuật Giảng dạy Hỗ tương, góp phần nâng cao chất lượng ñào tạo Nghiệp vụ sư phạm của Trường ðại Học Trà Vinh. |