foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

294.3855246 - Số nội bộ: 232
lrc@tvu.edu.vn
Liên hệ:



Tác giả: Nguyễn Ngọc Tú, PGS. TS. Nguyễn Bảo Hoàng Thanh (người hướng dẫn khoa học)

Trường ĐH Đà Nẵng. Năm: 2013.

Mô tả: 123Tr, kích thước: 30cm. Vị trí: phòng đọc.

Mục tiêu nghiên cứu của luận văn:

Nghiên cứu lý luận, nhận diện thực trạng công tác quản lý thiết bị dạy học trong nhà trường, đề xuất các biện pháp quản lý hợp lý, khoa học nhằm nâng cao hiệu quả quản lý thiết bị dạy học tại Trường Đại học Trà Vinh trong giai đoạn hiện nay.

Register to read more ...

Tác giả: Nguyễn Thái Mỹ Anh, Nguyễn Thị Cẩm Nhung, TS. Lê Nguyễn Đoan Khôi(Người hướng dẫn khoa học).

Southern Leyte State University. Năm: 2013.

Mô tả: 34Tr, kích thước: 30cm

Register to read more ...

Tác giả: Phuong Nam T. Nguyen; Prof. Dr. G.C.W. Rijlaarsdam, Prof. Dr. W. F. Admiraal (Promotoren).

Universiteit Van Amsterdam. Năm: 2012

Mô tả: 90Tr, kích thước: 21x29 cm

Số định danh: 808.04207 N104. Vị trí: Phòng đọc.

 

Register to read more ...

Tác giả: Nguyen Thi Hai Tra; Sharon Parry (Supervisor).

Southern Cross University. Năm: 2012

Mô tả: 107Tr, kích thước: 21x29 cm

Số định danh: . Vị trí: Phòng đọc.

Student assessment plays an important role in university teaching and learning. It is increasingly being recognized for its importance in determining students’ approaches to learning (Morgan, Lee, Parry and O’Reilly, 2004, p.3), and it exercises a significant global impact on the general quality of teaching across a university. Over the past 20 years there has been a remarkable growth in the volume of scholarly literature on the topic, with questions of why, what and how to assess all being addressed in great detail (see, for example, Rowntree, 1987; Black & Wiliam, 1998; Biggs & Tang, 2007; Joughin 2009). To date, however, there has been little or no systematic investigation of the topic in the context of Vietnam. This situation is regrettable because it is evident that teachers in the higher educational system in Vietnam rely almost exclusively on a very traditional assessment method, that is, the mandatory final examination. This form of assessment is always desirable to administrators due to its efficiency, although it has a somewhat exclusive and generally very narrow focus on the ability of students to memorize knowledge and skills. The reasons why university teachers in Vietnam rely so heavily on examinations are at this stage a matter for speculation.

Register to read more ...

Tác giả: Trương Thị Mỹ Huyền; TS. Võ Thị Ngọc Lan (Người hướng dẫn Khoa học).

Trường ĐH SPKT TP. HCM. Năm: 2011

Mô tả: 127Tr, kích thước: 21x29 cm

Số định danh: . Vị trí: Phòng đọc.

Mục tiêu nghiên cứu của luận văn:

Áp dụng phương pháp dạy học theo hướng tích cực hóa người học ñể nâng cao chất lượng dạy học cho môn Kỹ thuật Giảng dạy Hỗ tương, góp phần nâng cao chất lượng ñào tạo Nghiệp vụ sư phạm của Trường ðại Học Trà Vinh.

Register to read more ...


Trung tâm Học liệu - Phát triển Dạy và Học

Số 126 - Nguyễn Thiện Thành, Khóm 4, phường 5, Thành phố Trà Vinh - Tỉnh Trà Vinh.

Điện thoại: (+84).294.3855246 số nội bộ: 232. Fax: (+84).294.3855217. Email: lrc@tvu.edu.vn