foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

294.3855246 - Số nội bộ: 232
lrc@tvu.edu.vn
Liên hệ:



Tác giả: Nguyễn Thị Mỹ Ngân; TS. Nguyễn Đình Thu (người hướng dẫn).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2019.

Mô tả: 59Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.3 / Ng121. Vị trí: Phòng Tự Nghiên cứu.

Mục tiêu nghiên cứu:

Until now, there have been many researchers studying the effects of role play on students’ English speaking ability in the world and in Vietnam. However, there has been no research conducted at Vo Van Kiet high school.

 

Tác giả: Nguyễn Thị Bích Ngân; TS. Đặng Tấn Tín (người hướng dẫn).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2019.

Mô tả: 62Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 378.116/ Ng121. Vị trí: Phòng Tự Nghiên cứu.

Mục tiêu nghiên cứu:

The study is to investigate changing patterns of EFL undergraduate students’ motivation in the period of English language learning. Also, the study examines the relationships between TVU students’ internal and external variables and their motivation towards learning English language.

 

Tác giả: Trần Cẩm Tú; PGS. TS. Phạm Vũ Phi Hổ (người hướng dẫn).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2019.

Mô tả: 59Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.007/ T500. Vị trí: Phòng Tự Nghiên cứu.

Mục tiêu nghiên cứu:

The study is carried out with the aim to investigate students’ types of motivation, their use of learning strategies in second language learning, the relationship between these two variables as well as the correlation between these two variables with English learning achievements of non-English major students at Kien Giang College. It is hoped that the results of the study may provide implications and suggestions for language teaching which may help teachers to identify appropriate strategies to facilitate learners' learning.

 

Tác giả: Trần Thu Cúc; TS. Nguyễn Đình Thu (người hướng dẫn).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2019.

Mô tả: 60Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.4/ C506. Vị trí: Phòng Tự Nghiên cứu.

Mục tiêu nghiên cứu:

Based on the analysis of the background and the positive effects of jigsaw method on students’ reading comprehension, the present study is conducted to examine the effects of jigsaw II technique on students’ reading comprehension. The second aim is to explore students’ perceptions towards the jigsaw II technique

 

Tác giả: Huỳnh Thị Sánh; TS. Đặng Tấn Tín (người hướng dẫn).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2019.

Mô tả: 53Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.24071/ S107. Vị trí: Phòng Tự Nghiên cứu.

Mục tiêu nghiên cứu:

The primary goal of this study is to investigate the effects of guessing word meanings from context in vocabulary learning on seventh-grade students’ vocabulary acquisition at VVK High school. The second aim is to explore students’ attitudes towards the use of guessing word meanings from context for their vocabulary acquisition.

 


Trung tâm Học liệu - Phát triển Dạy và Học

Số 126 - Nguyễn Thiện Thành, Khóm 4, phường 5, Thành phố Trà Vinh - Tỉnh Trà Vinh.

Điện thoại: (+84).294.3855246 số nội bộ: 232. Fax: (+84).294.3855217. Email: lrc@tvu.edu.vn