foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

294.3855246 - Số nội bộ: 232
lrc@tvu.edu.vn
Liên hệ:



Tác giả: Nguyễn Xuân Uyên; TS. Nguyễn Đình Thu (người hướng dẫn khoa học).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2021.

Mô tả: 66Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.1/ U527. Vị trí: Phòng Tự Nghiên cứu.

Mục tiêu nghiên cứu:

Aiming at help grade four students at Long Thoi A primary school to improve their vocabulary through using visual aids, this study is expected to achieve the following two aims. The first aim is to investigate the effects of visual aids on EFL young learners’ vocabulary achievement in fourth grade and the second aim is to explore the attitude of young learners toward learning vocabulary by using visual aids.

 

Tác giả: Nguyễn Thị Ngọc Vấn; TS. Nguyễn Thị Phương Nam (người hướng dẫn khoa học).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2021.

Mô tả: 59Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.34/ V121. Vị trí: Phòng Tự Nghiên cứu.

Mục tiêu nghiên cứu:

For those issues stated, this study aims to explore the effects of extensive reading on Vietnamese EFL students’ intercultural communicative competence in terms of linguistic competence and discourse competence of learners.

 

Tác giả: Võ Thị Thùy Dương; TS. Nguyễn Huỳnh Trang (người hướng dẫn khoa học).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2021.

Mô tả: 55Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 808.042/ D561. Vị trí: Phòng Tự Nghiên cứu.

Mục tiêu nghiên cứu:

The aim of the current study is to investigate the effects of extensive reading on EFL students’ writing performance. Especially, the study concentrates on enhancing the usage of language use, content, communicative achievement and organization in their writing. In addition, the study also examines the attitudes of learners to the effects of the extensive reading on writing performance.

 

Tác giả: Lâm Thị Điểm; TS. Nguyễn Đình Thu (người hướng dẫn).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2020.

Mô tả: 71Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.007/ Đ304. Vị trí: Phòng Tự nghiên cứu.

Mục tiêu nghiên cứu:

This current study is aimed to investigate at Cau Quan Senior students’ relationship between attitudes and motivations towards English language learning and affecting their English learning achievements. This study can help to identify, to explore, to employed and then to explain the relationships between Cau Quan Senior students’ attitudes and motivations towards their English learning achievements practically and significantly.

 

Tác giả: Trần Thị Mai Lan; TS. Nguyễn Đình Thu (người hướng dẫn).

Trường Đại học Trà Vinh. Năm: 2020.

Mô tả: 67Tr, kích thước: 30cm. Số định danh: 428.207/ L105. Vị trí: Phòng Tự Nghiên cứu.

Mục tiêu nghiên cứu:

Given very scarce research on the effects of cooperative games on young learners’ English vocabulary learning achievement and their retention in Vietnam and some problems relevant to teaching and learning English Vocabulary at Tran Van An primary school in Tra Vinh city, this research is constructed to provide insights into the local context. The thesis sets out to achieve two main aims. The first objective is to investigate the effects of cooperative games on young learners’ English vocabulary learning achievement and their retention. The second objective is to explore young learners’ attitudes about learning English vocabulary through cooperative games.

 


Trung tâm Học liệu - Phát triển Dạy và Học

Số 126 - Nguyễn Thiện Thành, Khóm 4, phường 5, Thành phố Trà Vinh - Tỉnh Trà Vinh.

Điện thoại: (+84).294.3855246 số nội bộ: 232. Fax: (+84).294.3855217. Email: lrc@tvu.edu.vn